torsdag 6. mars 2014

Familien WSM


En lykkelig WSM familie :-)



WSM57, WSM47 og WSM37

7 kommentarer:

  1. Heisann, visste kun at det fantes to WSM-modeller, jeg. Foretrekker du å bruke disse til røking av kjøtt, eller bruker du også Monolithen? Vurderer å kjøpe en eller annen Kamado, men da regnet jeg med at den også ville kunne erstatte WSM'en.

    mvh Kristian M

    SvarSlett
  2. WSM37 er ny av året :-) Hva jeg foretrekker.., vanskelig det der. Jeg har laget ganske mye mat på WSM.., et år over 80 kg svinenakke bl.a. Skal jeg til med noen svinenakker eller ribs til familien + noen personer ekstra velger jeg nok Monolithen, men skal jeg til med mye mat kommer nok WSM57 til sin rett.

    SvarSlett
  3. Har lyst å begynne med low and slow. Har en noe touch 57cm, men lurer på om en WSM 37 eller 47 er rett for meg, eller om 57 er det eneste som duger :)

    SvarSlett
  4. Beklager sent svar.

    Det går jo an med low and slow i kulegrillen også, men det er litt mer styr å holde lav temperatur over lang tid.., lettere å klare det med en WSM.

    WSM37 er nok mest for gøy og kanskje med i bilen på tur. WSM47 vil være stor nok i de fleste tilfellene, men som noen sier er det mulig å lage lite mat på en stor grill, men ikke mye mat på en liten grill, og derfor velger mange WSM57. WSM kan for noen være enklere å kontrollere varmen på uten at jeg personlig har reagert noe særlig på det og så er det sånn at man må bruke mer briketter i WSM57 naturlig nok, og det er også et argument noen bruker, at WSM47 er mer økonomisk.

    Lykke til uansett.

    SvarSlett
  5. Det skulle være at WSM47 kan for noen oppleves enklere å kontrollere temperaturen på enn WSM57 :-)

    SvarSlett
  6. Har grilla min første nakke på one touch'en, og var meget godt :) laga coleslaw og enkel bbq saus som jeg fant oppskrift på her inne. Takk for at du har denne bloggen
    bloggen. Meget inspirerende :).

    WSM 47 Vs 57. Angående plass, er det mulig å grille en 6-7 kg kalkun i noen av de? Hvor mye mer økonomisk vil 47 være i bruk?

    SvarSlett
  7. Takk for det :-)

    Kalkun på 6-7 kg.., ikke problem med 2 stk av de på WSM57 og jeg tror også det går på 47, men den kommer kanskje litt nær kanten og strålevarmen nedenfra.

    Økonomi.., du blir hverken rik eller fattig av forskjellen.

    SvarSlett